Dag 1

26 november 2011 - Havanna, Cuba

Wederom een slechte nacht achter de rug. Op een of andere manier was ik dit keer behoorlijk gespannen voor deze lange reis. Thuis al slecht geslapen en in het Ibis hotel ook weer. Om 2 uur was ik klaarwakker pffff. Wel blijven liggen want de eerste bus ging pas om 5.35 uur richting Schiphol en wij hadden besloten om pas de volgende te pakken. Om 4 uur stond ik echt naast m’n bed en even later was John er ook uit. Ons aangekleed, de koffers weer dicht en naar beneden gegaan, daar kwam de eerste bus al aangereden, dus maar ingestapt en richting Schiphol.

Wat een rust was het daar, nog geen kip te bekennen, de eerste winkels gingen net open, we hebben op ons gemak ontbeten en daarna op het gemak naar de gate gelopen. Het vliegtuig zat helemaal vol! Wat een vlucht, het duurde wel lang, ruim 10 uur vliegen en wat waren we beiden moe. Eerst de douane door en vervolgens de koffers ophalen en door naar buiten. Daar stonden de bussen al klaar, wij waren de enige die een individuele rondreis gaan doen, de rest gaan met z’n allen met de bus. Wij zijn blij dat we het zo geregeld hebben. Het was overigens nog 2½ uur rijden naar Havanna, wel ff een tussenstop gedaan om onze eerste pina colada te kunnen drinken. Rond 16.00 uur kwamen we in ons hotel aan, de reisleiding zou voor de busreizigers alleen tegelijk inchecken, wij moesten dit zelf ff regelen. Wij hadden zo een kamer en waar voor 1, lekker groot!!! Toen we beneden kwamen stond de hele groep nog te wachten en waren zelfs boos want iedereen was vermoeid.

We zijn ff naar de supermarkt gelopen om water te halen, ook een belevenis hoor zo’n supermarkt, je weet niet wat je ziet, allemaal hetzelfde en veel lege vakken.

We hebben net ff gegeten in het hotel een menuutje van 12 euro per persoon. Die Cubanen zijn wel traag of zal het komen omdat ons lontje momenteel nogal kort is?

We gaan zo slapen, we hebben ook nog geen internet, dus dit verhaal plak ik er morgen wel in samen met wat foto’s (als het tenminste niet te traag gaat)

1. Ma&pa vanmourik:
    2 december 2011
    eenleuke vacantie zeker gr pa en ma
  2. Ma&pa vanmourik:
    2 december 2011
    iets heb ik de afgelopen keren niet goed gedaan,de code heb ik niet gebruikt,groeten pa