Eindelijk een teken van leven vanuit Cuba

29 november 2012 - Varadero, Cuba

Zo daar zijn we dan eindelijk.........hihi het is hier erg gezellig maar het internet is en blijft hier gewoon traag. Er is dit jaar zelfs geen wifi dus we zijn gebonden aan het internetcafe.

Het is nu 9 uur in de ochtend en het cafe is open dus snel even aan jullie laten weten hoe het met ons gaat.

We hebben even vertraging gehad in Nederland voor het vertrek en daarom kwamen we hier pas om 23.30 uur aan, we werden door Ron en Lon welkom geheten, ze hebben echt op de uitkijk gestaan. We kregen weer onze kamer van vorig jaar dus dat was makkelijk, gelijk de koffer er heen gebracht en toen nog ff naar de bar.

Om 00.00 uur werd er daar voor me gezongen, dat is wel leuk om zo jarig te zijn in Cuba :)

De volgende morgen was ik vroeg op dus ben ik maar even gaan sporten in de gymzaal (moet het een beetje in shape houden hier) daarna lekker de hele dag niets en gewoon aan het zwembad liggen. Het personeel van de annimatie hadden ons snel in de gaten en we werden enthousiast gekust en welkom geheten, toen ze eenmaal door hadden dat ik jarig was, kwam de champagne te voorschijn en werd ik wederom door hen toegezongen en we hebben samen met Ron en Lon geproost.

Yanara (onze vriendin van vorig jaar) was weer zo blij om ons te zien dat ze ons samen met Ron en Lon heeft uitgenodigd om kennis te komen maken met haar familie. We werden gisteren om 9 uur opgehaald bij de receptie en zijn met een illegale bus (ja, zo noem ik het even want die bus was niet voor toeristen maar voor de eigen bevolking) mee naar Carneas gereden. De hele familie spreekt geen engels dus dat was handen en voeten werk. Yanara heeft een dochter van 3 en die heeft de hele dag de show gestolen, zo klein als ze is weet ze al goed haar heupjes te laten swingen op de muziek. We zijn nog even boodschappen mee gaan doen want dat isvoor hun niet te betalen en we hebben heerlijk gegeten. Later zijn we weer met de bus van het hotel (die de mensen die er werken op haalt uit diverse plaatsen) mee naar het hotel gereden. Een hele belevenis om te zien hoe de mensen hier leven en wat een harmonie zeg!\

Na het eten nog even wat gedronken in aan de bar en toen vroeg ons mandje weer in want het was een vermoeiende dag.

Nu schijnt de zon weer volop en gaan we weer een dagje genieten aan het zwembad en misschien nog wel een strandwandeling met Ron en Lon want dat was van de week ook heel gezellig.

Morgen vertrekken we naar Havanna voor 3 dagen, we krijgen daar een eigen huis tot onze beschikking, we zullen weer zien hoe dat is :)

Het zal we weer een tijdje duren voordat we weer van ons horen maar jullie kunnen er van uit gaan dat het goed met ons gaat, volgende week zullen we nog eens kijken of we hier in het cafe kunnen inloggen.

See you!!!

1. Petra van bladel:
    ha die John en Monique
    Ik had al een berichtje naar Petra van Ommen gestuurd of zij al iets van jullie hadden gehoord.
    Ik dacht: die zijn door de Farc gegijzeld hahahahahaha
    Fijn om te weten dat jullie vakantie goed is begonnen. heerlijk gewoon. Met Cassandra haar appartement gaat het ook voorpoedig.Als het zo doorgaat komt het helemaal goed.
    Dus die kunnen we zondag overhuizen.
    Fijne vakantie en groetjes
  2. Jacqueline:
    hoi

harstikke leuk om wat van jullie te horen.
    En fijn dat jullie genieten neem het er maar van hoor.
    Groetjes dikke knuffel jacqueline en robin
  3. Petra:
    hoi john en monique

Fijn om te horen dat jullie het weer naar jullie zin hebben daar.Dus we hoeven ons niet meer druk te maken dat jullie misschien gegijzeld waren......nou geniet er maar lekker van....en veel plezier in havanna.

groetjes
  4. Ma janssens:
    hoi
    nog heel veel plezier en uitkijken.
    met de honden gaat het prima

kusje
  5. Ma&pa vanmourik:
    30 november 2012
    hoi leuk dat jullie het naar de zin hebben,hier gaat ook alles goed .gr.pa en ma