Havanna was weer een belevenis

3 december 2012 - Varadero, Cuba

Zo we zijn weer terug in ons hotel na 2 dagen Havanna. Het was een hele belevenis, weer heel anders dan vorig jaar.

Ron en Lon hebben vrienden in Havanna wonen en zouden daar logeren, Charly en Lester zijn echt 2 schatten van homo's en hebben een lief hundje Lea. Wij zouden in eerste instantie in een apartement naast hen slapen maar daar bleken problemen met het warme water te zijn. Dus Lester heeft snel 2 verdiepingen hoger een kamer voor ons geregeld bij Cubanen die geen woord engels spraken hahaha (ook weer een belevenis) De Cubanen zijn supervriendelijk en met handen en voeten kom je ver hoor.

De eerste avond hebben we bij een druk en goed restaurant gegeten, dit is een restaurant dat erg duur is voor de begrippen van een Cubaan, je betaald voor een voorgerecht toch zeker 2 CUC (€ 1,60) in het totaal waren wij 40 CUC met z'n 2-en kwijt (voorgerecht, hoofdgerecht, drank en nagerecht)

Na het eten zijn we Havanna in gegaan, een aantal kroegjes bezocht waar overal live muziek was en er werd gedanst. Tot slot nog ff wat drinken bij Hemmingway en toen weer naar ons apartement gewandeld, lekker makkelijk zo midden in Havanna-city.

De volgende ochtend hebben we eerst de bakker om de hoek gegeten en daarna zijn we een stuk gaan wandelen. We zouden die dag naar Mirramar om een oude bekende uit het hotel te gaan bezoeken, hij was een restaurant begonnen. Voor ons was het een bekende plek want daar hadden wij vorig jaar zelfs 3 dagen in een hotel gezeten dus we zijn na het eten nog even langs dat hotel gelopen om het aan Ron en Lon te laten zien.

Die avond stond er weer wat leuks op het programma, we hadden een showtje in de social club van Havanna in de 50's stijl, ook weer erg gezellig. Na sluiting zijn we nog even op een terras gaan zitten weer onder genot van live muziek en uiteraard de cubaanse drankjes.

Zondagmorgen zijn we rond 10 uur weer vertrokken met de bus richting ons Hotel om rond 1 uur weer te kunnen lunchen. We kwamen op onze hotelkamer aan en er stond een fles bruine rum voor ons klaar met een briefje dat ze blij waren om ons weer te mogen ontvangen hahaha we voelen ons echt welkom.

We hebben wederom leuk contact met de annimatie, men leert ons nu (vieze) spaanse woordjes en zij leren Nederlandse van ons (niet vies uiteraard hahaha)

Net hebben we weer lekker ontbeten en nu gaan we ons neerleggen op onze bedjes aan het zwembad, vanmiddag waarschijnlijk nog een lekker strandwandeling. Gisteravond hebben we nog een boottocht geboekt voor vrijdag, een privespeedboot waarmee we naar de dolfijnen varen en nog een mooi eiland gaan bezoeken om te zonnen en te snorkelen.

Jullie zien het, we zijn niet gegijzeld maar genieten gewoon met volle teugen. We moeten hier inloggen in een internetcafe en die is maar open tot 9 uur 's avonds. We hebben het veel te druk met het genieten van de zon en drank dus dan schiet de rest er nog wel eens bij in.

Tot de volgende keer maar weer!!!!

1. Jacqueline:
    Hoi

Nou wij hadden vandaag de eerste sneeuw vanmorgen auto krabben.
    Dus geniet van de lekkeren tempratuur daar.
    Ik heb vandaag laatste prikje gehad .
    Dus voor ons nu helemaal aftellen.
    Nou geniet er nog lekker van veel plezier samen.
    groetjes jacqueline en robin.
  2. Ma&pa vanmourik:
    3 december 2012
    jullie hebben het wel naar de zin zo te zien ,en warmer dan hier ,de eerste sneeuw is al gevallen.
    gr.ma en pa
  3. Ma janssens:
    3 december 2012
    nog heel veel plezier deze week .en maak je borstje maar nat als je op nederlandse bodem komt het is hier koud.
    de honden missen jullie ze vinden het ook koud,
    ze hebben schrik om naar buiten te gaan,maar het gaat goed met ze.
    groetjes pa en ma
  4. Lianne en cas:
    4 december 2012
    hoi hoi, nou geloof best dat je het naar je zin hebt daar als ik het zo leest.
    heerlijk alles mag, niks moet !!
    geniet de laatste daagjes nog maar lekker van alles en vooral van het weer dat
    is hier pet Brrrrrrrr........
    veel plezier nog en tot snel. Doeiiiiiiii

Groetjes van je Nederlandse vrienden....Cas en Lianne
  5. Ma janssens:
    4 december 2012
    hoi nog even met mij .
    als we zondag de honden thuis brengen moeten we ze dan in de bens doen of mogen ze los rond lopen.
    groetjes ma
  6. Petra van bladel:
    5 december 2012
    Ik wil naar jullie toe!
    Genieten!
  7. Ma&pa vanmourik:
    8 december 2012
    we weten niet wanneer jullie thuiskomen,graag vliegnr.van retourvlucht.
    gr.ma en pa