Dag 10

5 december 2011 - Varadero, Cuba

Vanmorgen stond de zon weer vol op de stralen, het was heet! We zijn om half 8 opgestaan en gaan ontbijten. Na het ontbijt heeft John ff naar de zaak gebeld want er moest een ruit gesteld worden (ja ja, zaken gaan gewoon door) daarna werd het strand dit keer, de zee is hier lekker wild. Nou hier gaat de zon hard hoor met die wind! Ook op het strand hebben we bediening van drankjes, echt een luxe, zo hoort een all-in te zijn.

Om half 1 zijn we gaan lunchen in de strandtent en daarna naar het zwembad. Inmiddels was het weer bewolkt geworden, iedere keer laat de zon het in de middag afweten, de temperaturen zijn gewoon hoog. We hebben eerst nog maar even een excursie besproken, we willen namelijk heel graag met dolfijnen zwemmen en gaan dat woensdag doen in de zee. We konden ook kiezen uit een zwemsessie in het delfinarium met aansluitend een show maar die hebben we al vaker gezien in het dolfinarium in Harderwijk :) Nee, wij gaan met een catamaran naar de dolfijnen, die daar ook in een basin liggen in de zee en gaan daar een half uurtje met ze zwemmen en knuffelen. We hebben in de middag afgesproken, dan kunnen we ’s ochtends nog in de zon bij het zwembad liggen.

Vanmiddag hebben we dus aan het zwembad gelegen met ons boek. Om half 4 begon de entertainment weer en John ging dit keer mee doen. Ik ben snel terug gelopen naar onze kamer om me te verkleden en de tas en handdoeken terug te brengen want om half 5 zou onze dansles beginnen. Lachen, met z’n allen op het podium. We kregen de merengue, de makkelijkste van allemaal en zelfs daar hadden een aantal moeite mee. Ik werd er weer uitgehaald om samen voor te doen met de lerares, ze vond met een professional en vroeg om een applaus van de medeleerlingen, pff zo moeilijk was het nu ook weer niet hoor. Omdat het zo warm is, was ik toch wel blij dat het niet langer dan een half uurtje duurde, we hebben ff lekker gedanst, het was voor ons ook wel een makkie hoor want zelfs John heeft dit al een keertje gehad. Na afloop hebben we nog een drankje in de bar gehaald om deze op te drinken op ons balkon. Daar zag ik ineens dat het al kwart over 5 was en we wilden nog foto’s maken van de zonsondergang (is om half 6 onder) dus moesten snel zijn, het is maar goed dat we niet ver van het strand zitten.

Vanavond weer lekker gegeten, we hebben hier zoveel keus we weten niet wat ons overkomt, dat hebben we eens slechter meegemaakt met een all-inclusive.

Net een geweldig waterballet gezien hier in het zwembad, entertainen kunnen ze hier echt wel :)

We hopen dat jullie er allemaal nog zijn als weer terug zijn in Nederland, dat de sint jullie niet mee naar Spanje heeft genomen :)

1. ma janssens:
    6 december 2011
    wat heb je het toch goed,zal volgende week tegen vallen.het is hier koud.nog veel plezier kusjes ma
    ps de ruit is besteld doeeeeei
  2. Ma&pa vanmourik:
    6 december 2011
    GELUKKIG DE SINT IS ZONDER ONS VERTROKKEN,HIER HAGEL EN NATTE SNEEUW,WILLEN BEST MET JULLIE RUILEN,MAAR HELAAS,GROETJES EN VEEL PLEZIER PA EN MA.
  3. Petra:
    6 december 2011
    hey wat leuk zeg om met de dolfijnen te gaan zwemmen.lijkt me helmaal super.nou ben erg benieuwd naar de fotos en verhalen.geniet nog maar van de warmte zon en lekker drankjes.gr peetje