Dag 11 en 12

7 december 2011 - Varadero, Cuba

Even 2 dagen samengevat, we hebben gisteren niet veel ondernomen dus kon het makkelijk bij deze dag gezet worden leek me.

Gisteren was het tot nu toe de beste dag, de zon heeft erg z’n best gedaan en we zijn behoorlijk verkleurd.

We hebben de hele dag aan het zwembad gelegen en aan diverse dingetjes meegedaan, we begonnen met aqua-aerobic en daarna domino. Tussen de middag zijn Veronica en Ronaldo van het animatieteam met ons mee gaan lunchen, ze mogen alleen met gasten mee in de eetzaal. Ach ons Engels halen we aardig op hier.

Om 3 uur begint de animatie meestal weer, het hele team staan dan hun dansje te doen op de brug van het zwembad, nu begonnen we met een muziekquiz, om half 5 hebben we weer een danslesje gevolgd, voor mij niet zo spannend het was een chachacha dit keer en ze vroeg al of ik de les niet wilde geven :)

Na het eten hebben we eerst wat gedronken in de bar en daarna was een optreden op het podium van een bandje wat dit keer beter was om aan te horen. Toen we terug kwamen in de bar, bleek dat de groep Nederlanders elkaar al behoorlijk gevonden hadden, wij hadden al contact met meerderen maar nu zaten er een aantal bij elkaar samen met een Belgisch koppel, we zijn aangeschoven en later kwam er nog een Nederlands koppel bij zitten die net gearriveerd was, erg gezellig allemaal en we hebben ontzettend gelachen. De eerste Nederlanders vertrokken vandaag weer, Ron en Lon hebben een ijssalon in Hoorn en bij het vertrek heeft Ron snel een kaartje in onze tas gegooid zodat we na de vakantie elkaar nog eens kunnen mailen. Wij waren namelijk net aan het aquabingo spelen, eerst hadden we met de Nederlanders wederom aan aqua-aerobic mee gedaan.

Om half 1 zijn we gaan eten, dan gaat de eetzaal open en wij moesten om 1 uur klaar staan voor de bus om naar de dolfijnen te gaan. Dit keer hadden we Yanisha uitgenodigd om mee te gaan eten, morgen mag ze nog een keer mee want nu hadden wij haast. Ze vond het jammer dat we er nog maar een paar dagen zijn anders had ze ons een keer mee genomen naar haar huis om bij haar te eten. Ze verdienen hier zo weinig (maar 23 CUC per maand, is voor ons ± 16,50 euro) dan hebben ze van het animatieteam ook nog geen fooi. Wij draaien het vanaf nu maar eens om, we geven de bediening niets meer maar nemen de mensen van het animatieteam mee uit eten en geven de fooi aan hen. Ik denk dat ik hier ook nog wat kleding achter laat, ze zijn zo dankbaar hier.

Vanmiddag dus naar de dolfijnen geweest, wat een belevenis zeg! Iets om nooit meer te vergeten, we hebben met ze gezwommen, geaaid en ze hebben ons zelfs onder voeten uit het water getild! Wat word je blij van die beestjes. Ze voelen overigens aan als rubber en zijn superglad. Er zijn uiteraard foto’s gemaakt en om 9 uur vanavond komen ze die in ons hotel brengen, ben benieuwd hoe ze geworden zijn.

Eerst zo maar even eten en daarna kunnen we ff op internet om het verslag te plaatsen.

Kijken of het ons morgen eens gaat lukken om Valadero te bezoeken met een oldtimer want het is toch wat, komen we hier ook voor die auto’s, hebben er zat op de foto maar nog niet in gezeten :)

We genieten nog ff lekker van dit mooie weer zeker nu we van jullie doorkrijgen dat het weer zo bar is in Nederland :)

1. ma janssens:
    8 december 2011
    geniet nog maar even, het is bijna voorbij.
    groetjes ma
  2. Loes:
    8 december 2011
    Wat klinkt dat allemaal geweldig zeg. Ik krijg steeds meer zin om ook te gaan. Zo'n spijt dat het toen niet is doorgegaan maar misschien is straks zo'n auto huren en wat rondreizen de eerste tijd ook veel leuker! Dus ik houd me heel goed op de hoogte van jullie ervaringen.
    De storm is hier ondertussen eindelijk gaan liggen en dat werd wel tijd ook!
    Fijne dagen nog! (Wanneer komen jullie precies terug?)
  3. Petra van bladel:
    8 december 2011
    En zijn het dolfijne foto`s geworden?
    Wat heerlijk zeg:lekker een beetje dansen ,eten, hangen aan de bar. Dat is vakantie. Fred en ik hebben ook een fijn vooruitzicht. We gaan zaterdag naar Amsterdam en zondag naar een hotelletje naast dierentuin Ouwehand te Rhenen. Maandag naar de kerstmarkt in Valkenburg waar we ook blijven overnachten. Leuk vooruitzicht. Dinsdagavond ga ik naar Jumbo, waar ze zeggen een verrassing voor me hebben. Kunnen wer alle kanten mee op!
    Nog heel veel plezier en xx van Petra
  4. Ma&pa vanmourik:
    8 december 2011
    wil je even jullie vluchtnummer doorgeven ,dat vindt ma leuk,groetjes pa en ma
  5. Jacqueline:
    Hoi monique en john
    robin is helemaal jaloers dat jullie met de dolfijnen hebben gezwommen
    Ja en hier is het nu herfst wind en regen.
    Maar ja wij hebben nog wat zon tegoed.
    Geniet maar lekker van de zon .

groetjes jacqueline en robin
  6. janny:
    11 december 2011
    Hallo monique en john,
    als jullie dit lezen ben je al op de terug reis. maar wat lijkt mij dat een belevenis met die dolfijnen, mijn dochter is er jaloers op zij wil dit ook zo graag
    misschien is de toekomst
    groetjes janny