Dag 4

29 november 2011 - Cienfuegos, Cuba

Vanmorgen wederom op tijd ons bed uitgekomen en op tijd aan het ontbijt. om half 9 uitgecheckt en daarna de auto ingepakt. John wilde eerst nog naar de plaats des onheils van gisteravond, we wisten het nu in het daglicht goed te vinden, eerst naar het tankstation en daarna naar de opgeheven snelweg. Even foot's gemaakt om alles terug te kunenn zien. Het is echt ongeloffflijk hoe Cubanen in het verkeer met wegopbrekingen of werkzaamheden omgaan. Vervolgens zijn we door gereden naar Havanna, we wilden daar nog het kasteel bezoeken. We hebben hier nog 2 flessen Havanna rus gekocht en daarna zijn wer richting Cienfuegos gereden. Natuurlijk maar een klein stukje over de snelweg om vervolgens af te slaan naar de binnenwegen om leuke attracties te bezoeken. We kwamen aan bij de krododillenkwekerij, erg leuk en we waren de enige bezoekers dus kregen ook de volle aandacht, we hebben baby krokodillen vanaf een maand tot 40 jaar gezien. Na de rondleiding stond er een man klaar met een krokodil die eerst aan John werd gegeven, zo kon ik mooi foto's maken, een echte Crododil Dundy. Daarna mocht ik 'm ook even vasthouden, wat is een krokodil koud zeg! Een temperatuur van een krokodil is 20 graden, ja en dat is koud ten opzichte van onze 27 graden. De man bood aan om een foto van ons beiden te maken (dat is nooit weg natuurlijk)

We zijn nog even overgestoken naar het natuurpark aan de overkant maar hieroer had ik al meer gelezen, het was een echte toeristenattractie met nagebootste huisjes van indianen en daar heeben wij deze vakantie niet zo'n zin in. Het stond al vol met bussen dus wij hebben een paar foto's gemaakt en zijn naar onze auto terug gekeerd. Via de kust zijn we doorgereden, onderweg weer divers wild tegen gekomen dat gewoon los langs de weg loopt en nu maar foto's gemaakt zodat jullie kunnen zien dat we geen onzin verkopen.

Het was wederom een mooie route, we reden door leuke dorpjes en er werd veel akkerbouw verricht, je wend je een beetje in de oudheid, de jaren 70 zeggen wij steeds. Mensen werken hier niet met machines maar met ossen voor de ploeg en met sabels om het gras te wieden. Echt ouderwets allemaal en alles op z'n gemakkie. Ik zei nog tegen John dat het maar goed is dat die mensen geen geld hebben om naar Nederland te komen, ze zouden er totaal van slag van raken, al die auto's die zo hard rijden en de haast die er bij ons heerst. De honden liggen overal op straat en denken ze op te moeten staan omdat er een auto echt niet langs kan, doen ze het, anders blijven ze gewoon liggen.

Uiteindelijk zijn we rond een uurtje of 4 in ons hotel aangekomen een 3 sterren dit keer maar wel all-inclusive. Gelukkig maar voor 1 nacht want we waren in ons eerste hotel wel verwend. Nu hebben we geen internet dus ik hoop dit verhaal morgen in ons volgende hotel te kunnen plaatsen. Ik blijf in ieder geval iedere dag mijn verhaaltjes schrijven, we zien wel wanneer we de mogelijkheid hebben.

1. Ma&pa vanmourik:
    3 december 2011
    zo weer wat gehoord van jullie,maar jullie vermaken je wel ,en jullie zien veel ,dus niet voor niets zo`n lange reis gemaakt.groetjes ma en pa
  2. Petra van bladel:
    3 december 2011
    Ze hebben met de foto van kroko toch wel die bek dichtgeplakt want hoe klein ze zijn bijten ze zo je vingers eraf!
    En dan kan je zeggen: waar is jouw vingertje nou?
  3. pa:
    3 december 2011
    Hoi luitjes we zijn blij dat we weer iets horen van jullie kant. Hier gaat het heel goed alleen dat er weinig klanten komen maar geeft ons de tijd dat we ander werk kunnen doen.Ben doet goed zijn best ik heb er weinig moeite mee,z'n verhalen laat ik hem maar vertellen want die gaan er links in maar rechts er nog sneller weer uit.(aan zijn pijntjes ziektes en trubbels raak ik gewend)mar tis bist goeie kloot. Vrijdag middag om vijf uur kwamer nog een klant of ik even een lamp kon vervangen ik heb even gekeken en heb de motorkap maar weer dicht gedaan want daar moet hoog op geleid zijn (Renault)maar hij komt komende week terug het is wel een bekende hij was wel lof over jou kunnen. Nog heel veel plezier en goed uitkijken pa en ma