Dag 6

1 december 2011 - Trinidad, Cuba

Wow wat een nacht zeg!! Een echt veren matras, waarvan de veren letterlijk in je lijf prikken. We gaan iedere keer een ster achteruit. De eerste dagen hadden we 2 bedden van 1.10 x 2 mtr. Maar nu slapen we ineens heel dicht op elkaar in een bed van 1.40 x 1.90 mrt.
Voor het eerst zelfs koud gehad ondanks dat we zo strak tegen elkaar aan lagen, maar wat wil je ook in een caravan, we hebben zelfs een deken uit de kast gepakt. John heeft vanmorgen nog contact gehad met de reisleiding, we belden op tijd (8.00 uur) en hij had nog niets kunnen regelen. John gaf aan dat we het deze laatste nacht ook wel door kwamen zo maar dat dit zwaar onder maat was en dat we een klacht gaan indienen als we weer thuis zijn. De reisleider zou in ieder geval een mail naar het volgende hotel sturen dat we zeker een goede kamer krijgen (hopelijk met internet dit keer)

Jullie zullen wel denken dat we ineens helemaal van de aardbol verdwenen zijn, Cuba is een vreemd en arm land en dan kunnen zulke dingen nu eenmaal gebeuren.

Ik voelde me wederom niet zo fit vanmorgen, ik denk dat het eten met gisteren niet echt goed gevallen is, rustig aan beginnen dan maar. Ach het ontbijt kan het hier niet doen want ook dat is zwaar onder de maat, geen keuze zoals in ander hotels maar een tosti of een gebakken ei dat was het.

Vanmorgen dus naar de watervallen in parc El Cubana gereden, hier 5 km. vandaan. Het zonnetje stond weer aan de hemel, daar worden we vrolijk van, hopelijk zou hij de hele dag blijven schijnen en niet in wolken verdwijnen in de middag.

Een mooi natuur gebied met overal stromend water tussendoor, wederom over Ma Janssens gesproken want nu moesten we klimmen en dalen maar gelukkig te voet en daar heb ik geen problemen mee. Allerlei dieren tref je hier in het wild, vele salamanders in diverse maten en ook vlinders in de mooiste kleuren. Uiteindelijk kwamen we bij de grote waterval aan, hier was een poel waarin we konden zwemmen dat trok natuurlijk enorm met temperaturen van boven de 25 graden. Het water was in eerste instantie koud maar dat wende snel, in de grot onder de waterval zaten vleermuizen maar daar heb ik geen foto’s van kunnen maken want mijn camera kan niet zwemmen. Ik ben er op een gegeven moment uit gegaan om te filmen en foto’s te maken, net voor ik er uit wilde klimmen ging ik nog gigantisch onderuit op de gladde stenen, de Duitsers aan de kant schrokken en waren ineens allemaal stil maar denk naderhand maar niet dat er ook maar 1 iemand vroeg hoe het met me ging (eigenheimers die Duitsers, ik heb er niets mee)

Rond 12 uur waren we weer terug van onze tour door het watervalpark en zijn we richting zee gereden, een middagje aan de Caribische zee hadden we op de planning staan en gelukkig was de zon ons vandaag gezind en hebben we heerlijk op het strand gelegen. Achter ons een klein tentje waar pizza werd gebakken en waar een klein assortiment voor drinken was, Cuba libre dan maar.

We zagen daar overigens een hotel aan het strand waar we ook terecht hadden kunnen komen (stond in onze papieren) nou dit zag er veel beter uit, het zat in ieder geval bij het strand en dat is voor John juist een pre maar hij is vandaag weer de zee in geweest en zijn handen en voeten drogen al behoorlijk uit dus het gaat goed.

Bij aankomst in onze bungalow  (ik zeg iedere keer caravan en camping) was ons bed mooi opgemaakt met een hart van de handdoeken en een kaartje erbij met een welkom.

Vanavond nog maar een keer proberen wat er hier te eten valt en proberen te slapen in dat kleine bedje, morgen vertrekken we richting Santa Clara, nog 1 x in nachtje in een ander hotel en dan vertrekken we zaterdag richting Varadero naar ons hotel voor de laatste 7 dagen. Dan echt 7 dagen helemaal niets!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lianne en cas:
    4 december 2011
    hoi hoi,wij zien dat juliie het lekker naar jullie zin hebben. wat een leuke verhalen allemaal. nou weten we wat jullie daar een beetje uitspoken. leuk om te lezen. nou nog lekker een weekje van jullie rust genieten. veel plezier nog en rust lekker uit. hier alles goed. doei doei. grtz van ons allemaal.
  2. ma janssens:
    4 december 2011
    ik heb alles weer gelezen.Je kan miet overal een perfect bed hebben ,het is daar helemaal anders dan hier.nou nog veel plezier kusjes pa en ma
    honden doen het goed.
  3. Jacqueline:
    Hallo
    Nou het klinkt een beetje zoals toen ik in mexico was zo'n rondreis is leuk je ziet veel en dan een weekje rust heerlijk.
    Nog heel veel plezier en hopelijk de laatste dagen een lekker bedje.
    Groetjes jacqueline en robin
  4. Victor:
    4 december 2011
    Ach een beetje behelpen nu geeft niks. Des te groter de weelde tijdens de laatste 7 dagen:)
  5. Ma&pa vanmourik:
    4 december 2011
    nou daar zijn jullie dan weer ,hopelijk zijn jullie weer gauw in het goede hotel,want zo dicht op elkaar slapen is ook niets,groeten pa en ma